Projektujesz lub bierzesz udział w procesie projektowania formularzy internetowych? Na co dzień stoisz przed wyzwaniami komunikacji z innymi działami lub Zleceniodawcą? Mierzysz się z presją czasu? Zastanawiasz się czy formularz jest zrozumiały dla użytkownika, czy wypełni go szybko i prawidłowo?

Weź udział w naszym szkoleniu, a dowiesz się jak z tymi problemami radzą sobie praktycy usability. Poznasz sprawdzone metody projektowe i zyskasz cenne wskazówki, które pomogą Ci efektywnie projektować przyjazne i skuteczne formularze.

1. Dlaczego ludzie nie wypełniają formularzy?

  • Wpływ ludzkiej fizjologii na projektowanie efektywnych formularzy
  • Naukowe metody badawcze
  • Podstawowe zasady i dobre praktyki projektowania

2. Projektowanie formularzy krok po kroku

  • User centered design jako podstawa dobrego procesu projektowania
  • Testowanie i prototypowanie
  • Techniki projektowe
  • Rozwiązywanie typowych problemów
  • Eliminacja zbędnych pól
  • Zagadnienia językowe tworzenia formularzy
  • Projektowanie wielostronicowych formularzy

3. Techniczne aspekty

  • Optymalizowanie elementów formularzy
  • Stosowanie zaawansowanych elementów UI (kalendarze, listy wyboru)
  • Wykorzystanie technik ciągłej komunikacji z serwerem
  • CAPTCHA i problem spamu formularzy

4. Zaawansowane techniki, badanie skuteczności i optymalizacja

  • Nowoczesne techniki wspomagające (walidacja, przewidywanie, autouzupełnianie)
  • Metody badania zerwanych ścieżek konwersji
  • Testowanie A/B formularzy
  • Usprawnianie formularzy poprzez badanie zachowań użytkowników

5. Formularze WWW a urządzenia mobilne

  • Wykorzystanie technik responsive design
  • Przygotowywanie formularzy z uwzględnieniem ograniczeń i specyfiki urządzeń mobilnych
  • Mobilne interfejsy użytkownika i ich wpływ na wygodę wypełniania formularzy

6. Narzędzia wspomagające

  • Narzędzia wspomagające projektowanie formularzy
  • Narzędzia wspomagające tworzenie formularzy przez osoby spoza działów IT

Grzegorz Ludorowski

Konsultant, trener i wykładowca z wieloletnim doświadczeniem. Prowadzi szkolenia z zakresu usability, marketingu w wyszukiwarkach, AdWords i analityki internetowej. Od 2004 wykłada na Uniwersytecie Warszawskim i od 2011 w Collegium Civitas, współpracował także ze Szkołą Główną Handlową. Z wykształcenia marketingowiec, w branży internetowej obecny od 1998 r.

Doświadczenie

Pracownik i późniejszy kierownik działu interaktywnego w firmie Supermedia. Obecnie właściciel firmy Optymalista.com, od 2001 prowadzi działalność w zakresie konsultingu e-marketingowego oraz zajmuje się tworzeniem zaawansowanych rozwiązań interaktywnych (gry i gadżety online). Pracował dla wielu agencji interaktywnych jako podwykonawca (K2, IDM.net, E-point, Point of View, BBDO, Supermedia, Procreative) oraz końcowych klientów (Eniro Polska, AEGON, Polskie Radio, Ubisoft, Meble.pl, Software Mind, Amnesty International).