Marketing można uprawiać dwojako: domyślając się jak jest i zdobywając wiedzę o tym jak jest. Szkolenie jest zdecydowanie w tym drugim obszarze i obejmuje najnowszą, najświeższą wiedzę z zakresu funkcjonowania mózgu, świadomości i podejmowania decyzji. Wiedza ta jest do zastosowania w zarządzaniu marką, komunikacją marketingową, ale także w komunikacji interpersonalnej, pracy zespołowej, czy zarządzaniu sobą. To wiedza dla ciekawego umysłu, który chce wiedzieć, jak naprawdę funkcjonujemy.

1. Jak podejmujemy decyzje, co widzimy i jak oceniamy to, co wydaje nam się, że widzimy?

  • Wpływ procesów świadomych i nieświadomych na podejmowanie decyzji.
  • Kiedy podejmowanie decyzji męczy?
  • Co decyduje o decyzji?
  • Zapamiętanie a przypominanie – co jest ważniejsze?
  • Jak nasza percepcja płata nam figle i co z tego wynika?

2. Odwieczna walka rozumu z emocjami

  • Dlaczego emocje nie są irracjonalnym mechanizmem, jak się większości wydaje?
  • Jaka jest główna rola emocji i jakie są tego konsekwencje dla marketingu?
  • Dwie relacje wymiany, które wpływają na emocjonalne angażowanie odbiorców
  • Teoria wysyłania sygnałów, czyli po co nam te wszystkie rzeczy?
  • Esencjalizm, czyli co naprawdę konsumujemy?
  • Co to są Lovemarks?

3. Dlaczego mądrzy ludzie podejmują głupie decyzje, czyli o irracjonalności

  • Dlaczego po fakcie interpretacja jest pestką, a przed nic nie wiemy?
  • Dlaczego tak trudno zapamiętać doświadczenie?
  • Dlaczego nasze oceny wartości są relatywne i irracjonalne i co z tego wynika dla marketingu?
  • Czy podejmowanie ekspresowych decyzji jest dla nas korzystne?
  • Jak stosujemy podwójne standardy?

4. Decyzje biznesowe i ich obciążenie nieracjonalnością

  • Dlaczego tak łatwo podjąć fatalną decyzję przy aplauzie wszystkich?
  • Co jest naszym głównym wrogiem w podejmowaniu decyzji biznesowych?
  • Dlaczego więcej danych nie optymalizuje naszych decyzji?
  • O zauważaniu trendów
  • Jak sami wpędzamy się w kłopoty sądząc, że robimy dobrą robotę?

5. Jak marketing ma wykorzystać tę podejrzaną wiedzę?

  • O dwóch częściach umysłu i sile przyzwyczajenia
  • Czy satysfakcja ma znaczenie?
  • Co to naprawdę znaczy „spełniać oczekiwania”?
  • Jak działa edukacja odbiorcy?
  • Jak budować skuteczny komunikat?

Jacek Pogorzelski

Doktor nauk o zarządzaniu, doświadczony menedżer i konsultant, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty w Minneapolis. Ekspert i trener w dziedzinach marketingu i zarządzania. Doradca firm, ministerstw oraz samorządów.

Doświadczenie

Wieloletni pracownik firm z branży FMCG i farmaceutycznej odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem. Obecnie właściciel firmy Prime Code zajmującej się marketingiem XXI wieku. Oprócz zagadnień biznesowych zajmuje się rozwojem potencjału i skuteczności ludzi w efekcie zdobywania nowych doświadczeń. Jego zainteresowania obejmują neuronauki, antropologię kulturową, psychologię ewolucyjną, ekonomię behawioralną oraz podejścia wykraczające poza ostro wyznaczone granice nauk, które pozwalają lepiej rozumieć kontekst ludzkich wyborów i zachowań. Autor książek „Pozycjonowanie produktu”, „(R)ewolucja marki”, „Mity marketingowe”, współautor książki „Wskaźniki marketingowe” oraz autor wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek oraz innych zagadnień marketingu strategicznego.