Jak poprawić wyniki oglądalności i dochody Twojego serwisu? Dowiedz się, skąd pochodzą, jak długo przebywają i co robią użytkownicy w Twojej witrynie. Poznaj tajniki analityki webowej – dostępne badania jakościowe i Google Analytics. Dane uzyskane z analiz pomogą Ci zaprojektować skuteczne działania marketingowe.

Dzień 1

1. Czym jest analityka webowa (web analytics)

  • Czy 50% wydatków reklamowych musi być stracone?
  • Od analizy statystyk do analityki webowej
  • Metody ilościowe i jakościowe w analityce webowej
  • Google Analytics vs GemiusTraffic

2. Myśleć analitycznie – biznesowe koncepcje OKR i KPI na usługach web analitycs

  • Od celów biznesowych do konkretnych mierników
  • OKRs cele i kluczowe rezultaty
  • KPIs (Key Performance Indicators) – kluczowe wskaźniki sukcesu
  • Ćwiczenie – zdefiniowanie zestawu OKRs dla serwisu internetowego

3. Prawidłowa instalacja i konfiguracja Google Analytics

  • Tworzenie konta w Google Analytics
  • Profil witryny
  • Tworzenie filtrów – pola filtru, typy, filtry niestandardowe

Dzień 2

1. Fundamentalne raporty i mierniki – pozyskanie i utrzymanie użytkowników

  • Zachowanie użytkowników w serwisie
  • Treść – analiza zawartości witryny i używalności poszczególnych stron
  • Źródła odwiedzin
  • Ćwiczenie – analiza źródeł ruchu i słów kluczowych dla sklepu internetowego

2. Konwersja – Święty Graal marketingu

  • Pomiar konwersji
  • Cele i lejki – prawidłowa konfiguracja
  • Monetyzacja serwisów WWW
  • Ćwiczenie – analiza lejków

3. Pomiar i analiza rezultatów kampanii reklamowych za pomocą Google Analytics

  • Mierniki skuteczności i efektywności w reklamie online
  • Mierzenie kampanii bannerowych (displayowych)
  • Mierzenie e-mailingu
  • Mierzenie kampanii offline

4. Zaawansowane zagadnienia web analytics

  • Czy istnieje statystyczny użytkownik? (wstęp do segmentacji)
  • Analiza serwisów Web 2.0 (ajax, RSS, blogi, podcasting)
  • Analityka dla wielu serwisów WWW

Piotr Poznański

Trener, konsultant, prelegent, autor dziesiątek publikacji z zakresu marketingu interaktywnego. Z pasją dzieli się w trakcie warsztatów swoim doświadczeniem e-marketingowym zdobytym w międzynarodowym środowisku.

Doświadczenie

Piotr jest uznanym trenerem i prelegentem (w tym na imprezach zagranicznych), z zakresu UX, SEO i analityki cyfrowej. Zdobywał wiedzę i doświadczenie pracując zarówno po stronie agencji (SUPERMEDIA Interactive), jak i po stronie klienta (Hewlett-Packard, Amnesty International), obecnie odpowiada za rozwój produktów i generowanie ruchu w serwisach Eniro w Szwecji, Danii, Norwegii oraz w Polsce.

Cechą wyróżniającą jest blisko dziesięcioletnie doświadczenie w pracy dla globalnych organizacji nad wielojęzycznymi projektami internetowymi. Absolwent szkoleń z zakresu użyteczności przeprowadzonych przez tytana Usability Jacoba Nielsena, posiadacz tytułu “Award of Achivement in Web Analytics” zdobytego na University of British Columbia. Spiritus movens Web Analytics Wednesday Polska – spotkań edukacyjnych i networkingowych dla analityków internetowych.