Strategia tworzenia marki powinna być punktem wyjściowym funkcjonowania każdego biznesu. Od niej będzie zależało czy marka będzie rozpoznawalna, ważna dla rynku, kochana przez klientów i chętnie polecana, a wreszcie czy będzie generować spodziewane zyski…

Celem szkolenia jest uświadomienie uczestnikom wagi kompleksowego tworzenia i wdrażania marki. Uczestnicy poznają także metody strategicznego i operacyjnego prowadzenia marki i style komunikowania marki na rynku. Dowiedzą się także, w jaki sposób budować dobre relacje marki z klientami.

1. Fakty o marce

  • Rynek w pryzmcie marki
  • Odwartościowanie i brak skuteczności tradycyjnego przekazu reklamowego
  • Erozja marki czy zaufanie do marki
  • Marka jako determinanta wyboru konsumenta
  • Emocjonalne przywiązanie do marek

2. Istota marki

  • Esencja marki
  • Ewolucja i przyszłość marki
  • Hierarchia tworzenia marki

3. Kreowanie silnej i wyrazistej marki

  • Wewnątrz-firmowe uwarunkowania do tworzenia marki
  • Osobowość, wartości, osiągnięcia i wizja marki
  • Koło semantyczne marki
  • Piramida celów tworzenia marki
  • Zintegrowana koncepcja i pozycjonowanie marki
  • Image marki

4. Konstelacje marki

  • Marki pojedyncze
  • Rodzina marek
  • Marka dachowa/ korporacyjna
  • Marka licencyjna
  • Marka składowa
  • Marka anonimowa

5. Kluczowe podmioty w realizacji strategii marki

  • Strategia a brandingowe działania operacyjne
  • Znaczenie odpowiedzialności za markę
  • Rola zarządu firmy
  • Rola brand managera
  • Rola działu marketingu i reklamy
  • Rola agencji reklamowej
  • Rola klienta

6. Strategia marki a rentowność

  • Realizacja marki i wpływ trendów na markę
  • Poziome i pionowe rozciąganie marki

7. Komunikacja marki

  • Koncepcja i aktualność marki
  • Strategie komunikacji marki
  • Komunikacja zintegrowana, zauważalna i indywidualna
  • Marketing emocjonalny i emocjonalność marki

Relacje marka-klient

  • Filozofia wewnątrzfirmowego prowadzenia marki
  • Komunikacja marki dla klienta
  • Relacje marka-klient

Dorota Diensberg

Trener, doradca strategiczny, interim manager i coach o ugruntowanym doświadczeniu w międzynarodowym środowisku. Z pasją pracuje w służbie marce, jej strategii, wizualizacji i sprzedaży. Prowadzi szkolenia praktyczne, generujące narzędzia o dużej przydatności i skuteczności w daily business. Jako doradca i coach ma dar wydobywania z ludzi i marek tego co najlepsze i profilowania predyspozycji w professional top levelskills. Realizuje efektywne coachingi działów marketingu i sprzedaży ukierunkowane na współpracę i optymalizację zysków.

Doświadczenie

Odpowiadała za pracę zespołów kreatywno-produkcyjnych w agencji Publicis we Frankfurcie, kierowała działami reklamy i marketingu w firmach Walther Meble i Bury GmbH.

Pracowała dla marek: Nestle (Czekolady), Luminarc, Baileys, Whisky Single Malts, Smirnoff, Kuemmerling, Malibu, Mederano, Lee, Nike, Deutsche Telekom, Naviflash, Vabbi FO, itd.

  • wykład interaktywny z prezentacją multimedialną
  • casestudies
  • successstories
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • schematy i zestawienia
  • listy „to do“
  • praca z formularzami
  • mindmapping
  • ćwiczenia twórcze
  • indywidualne wskazówki trenera