Benchmarking to innowacyjna adaptacja stosowanych już rozwiązań w różnych dziedzinach biznesu połączona z procesem uczenia się od najlepszych. Metody benchmarkingowe, to metody porównawcze, pozwalające na analizy cross-branżowe, wewnątrz-branżowe, a także wewnątrz-firmowe. To aktywna obserwacja i analiza rynku pozwalająca wyciągać wnioski z osiągnięć najlepszych i znaleźć innowacyjne rozwiązania dla własnego biznesu.

Benchmarking z sukcesem stosuje się w pracy nad pozycjonowaniem, ewaluacją i sprzedażą produktów, usprawnianiem procesów organizacji oraz opracowaniem działań zwiększających rentowność firmy.

1. Benchmarking jako ulubiona metoda nowoczesnego zarządzania strategicznego

  • Rola pracy strategicznej w nowoczesnej gospodarce wolnorynkowej
  • Obserwacja rynku – kumulowanie informacji i wnioskowanie
  • Benchmark jako jednostka benchmarkingu

2. Istota i ewolucja benchmarkingu

  • Rodzaj benchmarkingu a cel analizy
  • Poszukiwanie rozwiązań cross-branżowych – istota i logika porównań
  • Success stories prekursorów benchmarkingu

3. Benchmarking w uniwersum najpopularniejszych analiz strategicznych

  • TQM
  • Analizy porównawcze
  • Reengineering
  • Analizy konkurencji

4. Benchmarking – podejście procesowe

  • Identyfikacja luk i potrzeb
  • Punkt wyjścia i cele analizy
  • Przygotowanie analizy
  • Faza porównawcza
  • Implementacja benchmarkingu
  • Faza kontrolingu i korekt

5. Dane do analiz benchmarkingowych

  • Wewnątrzfirmowe i zewnętrzne
  • Metody pozyskiwania danych

6. Weryfikacja zebranych danych i ich interpretacja

  • Metody analiz i sporządzania zestawień
  • Wnioskowanie i opracowanie wytycznych do działania

7. Bechmarking jako inspiracja do działania

  • Sporządzanie planów działań na podstawie wyników analizy benchmarkingowej
  • Dystrybucja informacji
  • Implementacja zaleceń opracowanych na podstawie projektu benchmarkingowego
  • Podstawy skuteczności benchmarkingu
  • Wszechstronność metody
  • Przyszłość już dziś w zasięgu ręki

8. Wszechstronne wykorzystanie metody benchmarkingu

  • Do optymalizacji procesów w firmie
  • Do pracy nad produktem
  • Do pozycjonowania produktu/ firmy
  • Do indywidualizacji przekazu reklamowego
  • Do dedytkowania produktu/przekazu odpowiednim grupom docelowym

9. Jak osiągnąć sukces dzięki benchmarkingowi?

  • Wykorzystanie benchmarkingu jako instrumentu managmentu na wielu płaszczyznach funkcjonowania firmy
  • Wkomponowanie benchmarkingu w daily business
  • Strategiczne podejście do pracy przy wykorzystaniu benchmarkingu
  • Rola konsekwencji w procesie benchmarkingu
  • Rola akceptacji i nastawienia do zmian
  • Fascynacja metodą a praktyka

10. Pułapki i problemy w stosowaniu benchmarkingu

  • Deficytowe grono fachowców
  • Dostępność do informacji o konkurencji a wywiad gospodarczy
  • Konieczność wygospodarowania budżetu
  • Czas na analizę i pracę strategiczną
  • Głębokość analizy

11. Korzyści ze stosowania benchmarkingu

  • Dla firmy
  • Dla managementu
  • Dla pracowników
  • Dla klientów

Dorota Diensberg

Trener, doradca strategiczny, interim manager i coach o ugruntowanym doświadczeniu w międzynarodowym środowisku. Z pasją pracuje w służbie marce, jej strategii, wizualizacji i sprzedaży. Prowadzi szkolenia praktyczne, generujące narzędzia o dużej przydatności i skuteczności w daily business. Jako doradca i coach ma dar wydobywania z ludzi i marek tego co najlepsze i profilowania predyspozycji w professional top levelskills. Realizuje efektywne coachingi działów marketingu i sprzedaży ukierunkowane na współpracę i optymalizację zysków.

Doświadczenie

Odpowiadała za pracę zespołów kreatywno-produkcyjnych w agencji Publicis we Frankfurcie, kierowała działami reklamy i marketingu w firmach Walther Meble i Bury GmbH.

Pracowała dla marek: Nestle (Czekolady), Luminarc, Baileys, Whisky Single Malts, Smirnoff, Kuemmerling, Malibu, Mederano, Lee, Nike, Deutsche Telekom, Naviflash, Vabbi FO, itd.

  • wykład interaktywny z prezentacją multimedialną
  • case studies
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • success stories
  • clustrowanie
  • ćwiczenia twórcze
  • indywidualne wskazówki trenera