FreshMail.pl

Usability serwisów internetowych i aplikacji mobilnych

First Minute
usability serwisów

Usability serwisów internetowych i aplikacji mobilnych


2 650,00  2 252,00  + VAT


Data szkolenia: 18-19 grudnia 2017

Internauci oczekują od odwiedzanych stron www lub aplikacji mobilnych już nie tylko potrzebnych informacji, ale wymagają atrakcyjnej, przejrzystej struktury oraz intuicyjnej nawigacji i wyszukiwania.
Ile pieniędzy traci się przez słabe usability? W jaki sposób uprościć i ułatwić wizytę internauty w Twoim serwisie lub aplikacji?
W trakcie warsztatów uczestnicy poznają metody i techniki badań użyteczności oraz dowiedzą się jak tworzyć i rozwijać projekty zgodnie z zasadami usability.



Kategoria: . Tag: .
Czas trwania: 2 dni
Terminy szkolenia: 18-19 grudnia 2017
Miejsce: Warszawa, Al. Jana Pawła II 25, Atrium Tower
Cena szkolenia: 2 650,00 zł netto + VAT
2252 zł netto + VAT First Minute
– (rabat 15%) przy zamówieniu do 21 dni przed terminem szkolenia!
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały w wersji elektronicznej na nośniku pendrive, drukowane zestawy ćwiczeń, certyfikat uczestnictwa w warsztatach, lunch i serwis kawowy.

Program

Dzień 1

1. Web usability – terminologia, korzyści, koszty

  • Znaczenie pojęć i wzajemne relacje – Usability, Web Usability, użyteczność, UCD, HDI, accessibility, UX
  • Usability a koszty
  • Usability w budżecie – wpływ na zyski i oszczędności

2. Fundamentalne zagadnienia Usability

  • Specyfika doświadczenia użytkownika (UX) w Internecie
  • Specyfika doświadczenia użytkownika (UX) przy wykorzystaniu aplikacji mobilnych
  • Motywacje i wzorce zachowań
  • Mity i błędne założenia – czyli czego nie powinniśmy oczekiwać od użytkownika

3. Architektura informacji a Usability

  • Najlepsze praktyki projektowania nawigacji
  • Wgląd i funkcjonalność linków
  • Czytelność tytułów i etykiet
  • Struktura stron serwisu
  • Komunikaty w pop-up’ach i otwieranie nowych stron
  • Zasady projektowania strony głównej serwisu www

4. Usability a design

  • Design dla papieru a design dla Internetu
  • Typografia
  • Spójność i konwencje graficzne
  • Kolory w kreacji serwisu lub aplikacji

5. Tworzenie treści zgodnie z zasadami usability

  • Specyfika czytania na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych
  • Ilość tekstu i jego podział na bloki
  • Zasady redagowania tekstów online
  • Wykorzystanie zdjęć i grafik
  • Wykorzystanie filmów i plików audio w serwisie webowym
  • PDFy, pliki MS Word i inne formaty plików

Dzień 2

1. Usability formularzy internetowych

  • Liczba pól i długość formularzy
  • Prawidłowe tytuły i słownictwo
  • Obsługa błędów
  • Ćwiczenie: Przegląd wybranych formularzy w serwisach www uczestników szkolenia

2. Usability procesu rejestracji

  • Niezbędne i zbędne pola w formularzach
  • Zarządzanie hasłami i odzyskiwanie hasła
  • Walidacja i unikanie spamu
  • Przegląd najważniejszych problemów projektowych

3. Usability wyszukiwania

  • Prosty i zaawansowany interface wyszukiwarki
  • Wygląd stron wyników wyszukiwania
  • Jakość rezultatów wyszukiwania

4. Usability e-newsletterów

  • Specyfika komunikacji e-mailowej
  • Podstawowe zasady projektowania użytecznych e-newsletterów
  • Rejestracja i rezygnacja z subskrypcji
  • Case-studies

5. Usability w e-commerce

  • Udział usability w sukcesie eCommerce
  • Strona produktowa – zwiększanie użyteczności katalogu produktów
  • Proces zakupowy – usprawnianie i upraszczanie zamówień
  • Rejestracja w systemie
  • Koszyk
  • Checkout
  • Budowanie zaufania klientów e-sklepu

6. Specyficzne zagadnienia Usability dla tabletów i smartfonów

  • Rozdzielczość obrazu
  • Interface dotykowy
  • Czasy reakcji i opóźnienia
  • Różnice wynikające z kontekstu użycia

7. Metody i techniki badań usability

  • Testy laboratoryjne
  • Analizy heurystyczne
  • Eye-tracking
  • Badania terenowe
  • Badania ankietowe
  • Wykorzystanie systemów do analizy statystyk do identyfikacji problemów z usability
  • Dostawcy badań usability w Polsce

Trener

Grzegorz Ludorowski

Konsultant, trener i wykładowca z wieloletnim doświadczeniem. Prowadzi szkolenia z zakresu usability, marketingu w wyszukiwarkach, AdWords i analityki internetowej. Od 2004 wykłada na Uniwersytecie Warszawskim i od 2011 w Collegium Civitas, współpracował także ze Szkołą Główną Handlową. Z wykształcenia marketingowiec, w branży internetowej obecny od 1998 r.

Doświadczenie

Pracownik i późniejszy kierownik działu interaktywnego w firmie Supermedia. Obecnie właściciel firmy Optymalista.com, od 2001 prowadzi działalność w zakresie konsultingu e-marketingowego oraz zajmuje się tworzeniem zaawansowanych rozwiązań interaktywnych (gry i gadżety online). Pracował dla wielu agencji interaktywnych jako podwykonawca (K2, IDM.net, E-point, Point of View, BBDO, Supermedia, Procreative) oraz końcowych klientów (Eniro Polska, AEGON, Polskie Radio, Ubisoft, Meble.pl, Software Mind, Amnesty International).

Metodyka

  • wykład interaktywny z prezentacją multimedialną
  • case studies z różnych branż
  • ćwiczenia indywidualne i w grupach
  • uczestnicy korzystają na szkoleniu ze swoich laptopów

RELATED PRODUCTS

Zapisz się na nasz newsletter

Pierwszy dowiedz się o nowościach szkoleniowych i rabatach.

FreshMail.pl