FreshMail.pl

Oferta wartości

First Minute
oferta wartości

Oferta wartości


2 650,00  2 252,00  + VAT


Data szkolenia: 7-8 grudnia 2016

Propozycja wartości to surowa i pozbawiona ozdobników, za to pełna znaczenia definicja tego, co naprawdę otrzymuje klient określonej firmy lub marki i jakie musi ponieść za to koszty. Propozycja wartości jest podstawowym modelem heurystycznym, czyli kryterium, na podstawie którego nabywcy podejmują racjonalną decyzję o zakupie. Dobrze zdefiniowana propozycja wartości jest pozbawiona myślenia życzeniowego i uwzględnia tylko to, co klient naprawdę ceni oraz wszystkie realne koszty po jego stronie. Dobrze zaprojektowana, jest cennym instrumentem zarządzania produktem i ofertą dla klienta, ale może także stanowić jeden z komponentów strategii rynkowej będąc instrumentem walki konkurencyjnej. Szkolenie jest poświęcone systematycznemu podejściu do procesu tworzenia propozycji wartości. Jego uczestnicy poznają narzędzia, które praktycznie od razu pozwalają im wdrożyć proces w praktyce i zaprojektować wartość klienta w odniesieniu do wybranego obszaru biznesu.



Czas trwania: 2 dni
Terminy szkolenia: 2017
Miejsce: Warszawa, Al. Jana Pawła II 25, Atrium Tower
Cena szkolenia: 2650,00 zł netto + VAT od osoby
2252,00 zł netto + VAT First Minute
– (rabat 15%) przy zamówieniu 21 dni przed terminem
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały w wersji elektronicznej na nośniku pendrive, drukowane zestawy ćwiczeń, certyfikat uczestnictwa w warsztatach, lunch i serwis kawowy.

Program

1. Uwarunkowania skutecznej propozycji wartości klienta

  • Kryteria skutecznej propozycji wartości
  • Progresja wartości od surowca do doświadczenia
  • Podstawowa formuła propozycji wartości: wartość = korzyści – koszty

2. Strategiczne ujęcie propozycji wartości

  • Model projektowania wartości klienta „seesaw” (huśtawka)
  • Relacja między ceną a korzyściami klienta jako podstawa tworzenia wartości
  • Strategie marketingowe w ramach relacji wartości do kosztów
  • Efekty dobrej propozycji wartości

3. Proces tworzenia propozycji wartości „Value Proposition Builder”

  • Schemat analizy rynku
  • Dochodzenie do Consumer Insight
  • Bariery akceptacji korzyści przez klientów
  • Macierz rozwiązań problemów odbiorcy jako narzędzie projektowania wartości na poziomie doświadczenia odbiorcy
  • Analiza pozytywnego wpływu, czyli jak rozwiązać problemy, które jeszcze się nie pojawiły
  • Mapa atrybutów oferty jako narzędzie planowania składników oferty dla klienta
  • Korzyści wspólne i różnicujące (analiza POP/POD)
  • Drabina korzyści: funkcjonalne, emocjonalne, symboliczne
  • Model: cecha – przewaga – korzyść i jego wykorzystanie w projektowaniu wartości
  • Dowód wartości, czyli trzy mierniki w procesie projektowania wartości
    • Całkowity koszt oferty (Total Cost od Ownership)
    • Zwrot z inwestycji (Return on Investment)
    • Korzyści minus koszty (Cost – Benefit Analysis)

4. Twórcze narzędzia w procesie projektowania propozycji wartości

  • Brainwriting, czyli pisanie mózgiem
  • Zastosowanie różnych technik myślenia wizualnego do rozwiązywania problemów
  • Metody wychodzenia z sytuacji pozornie bez wyjścia
  • Metody tworzenia modeli problemu
  • Gry eksploracyjne
  • Metody improwizacyjne
  • Metody oparte na metaforach i analogiach
  • Metody stosowane przez uznaną na świecie firmę innowacyjną IDEO w procach tworzenia przełomowych rozwiązań

Trener

Jacek Pogorzelski

Doktor nauk o zarządzaniu, doświadczony menedżer i konsultant. Doradca firm, ministerstw oraz samorządów. Był wykładowcą programu Warsaw Executive MBA Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Minnesoty. Prowadził również zajęcia z zakresu zarządzania marketingiem w ramach programu MBA The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty w Minneapolis. Od wielu lat prowadzi szkolenia w ramach certyfikowanych programów The Chartered Institute of Marketing w Londynie.

Doświadczenie

Wieloletni pracownik międzynarodowych korporacji z branży FMCG i farmaceutycznej odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem. Obecnie właściciel firmy Prime Code zajmującej się marketingiem XXI wieku. Oprócz zagadnień biznesowych zajmuje się rozwojem potencjału i skuteczności ludzi w efekcie zdobywania nowych doświadczeń. Jego zainteresowania obejmują neuronauki, antropologię kulturową, psychologię ewolucyjną, ekonomię behawioralną oraz podejścia wykraczające poza ostro wyznaczone granice nauk, które pozwalają lepiej rozumieć kontekst ludzkich wyborów i zachowań.

Autor książek Marka na cztery sposoby, Praktyczny marketing miast i regionów, Kod skuteczności, Mity marketingowe, (R)ewolucja marki, Pozycjonowanie produktu oraz wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek oraz innych zagadnień marketingu strategicznego. Współautor książki Wskaźniki marketingowe.

Metodyka

Proponowane szkolenie jest oparte o proces Value Proposition Builder. W trakcie szkolenia przechodzimy przez etapy tego procesu. Na każdym etapie są stosowane inne metody i narzędzia pracy. Zakładamy ich dostosowanie do specyfiki danego szkolenia (branża, szczegółowe wymagania, benchmarki). Narzędzia są dobierane tak, aby pozwalały spojrzeć na dostarczaną klientowi wartość w sposób niestandardowy i prowokowały do innowacyjności i myślenia „out of the box”.

W trakcie zajęć będziemy wykorzystywać następujące metody pracy:

  • case study – analiza przypadku
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • dyskusja grupowa
  • ćwiczenia wspomagane kartami (kreatywności, innowacyjności, metody)

RELATED PRODUCTS

Zapisz się na nasz newsletter

Pierwszy dowiedz się o nowościach szkoleniowych i rabatach.

FreshMail.pl